Marketing

Geef jouw marketing extra aandacht!

Of je nu een immens succesvolle webshop runt, of net begint met je eigen small business; jouw marketing en branding kan altijd wel een boost gebruiken. Er zitten uiteraard veel facetten aan goede branding en marketing, van een logo dat de aandacht trekt zonder te schreeuwen, tot precies de juiste brochures laten drukken. Maar het kan nog weleens lastig zijn om als werkgever of marketingmanager precies de juiste strategie te vinden. Laten we kijken naar hoe jij jouw marketing en branding een boost geeft. Lees je mee?

Naar de kern

Een van de meest belangrijke adviezen die men je kan geven over goede branding en marketing (iets waar hele studies aan gewijd worden) is om terug te keren naar de kern van alles. Stel jezelf de vraag; uit welk idee is jouw bedrijf geboren? Hoe zou je in één zin het kernidee van jou en je bedrijf samenvatten? Wie weet is alles begonnen omdat je een product wilde ontwikkelen wat een bepaald aspect van het leven makkelijker maakt voor mensen; wie weet wil je graag iets betekenen voor een doel wat groter is dan jijzelf; of misschien wil je graag het leven van mensen een stukje sfeervoller maken en de esthetiek verbeteren. De belangrijkste branding -en marketingtip die hieruit voortvloeit is: laat alles komen vanuit dat ene kernidee. De sfeer van je bedrijf, het logo waar je alles onder schaart, de social media en de website; alles is in dezelfde sfeer als het kernidee waarmee alles begon.

1, 2, 3, daar gaan we!

Er wordt weleens gezegd dat een klant drie keer met je bedrijf in aanraking moet komen op verschillende manieren om actie te ondernemen en je website te bezoeken, laat staan iets te bestellen. Nog een goede tip is dus om zo veel mogelijke manieren te zoeken en vinden om je bedrijf aan nieuwe potentiële klanten te presenteren. Social media zijn daarin een grote speler, maar ook een mooie website is een goed idee. Het is óók een goed idee om papier media niet te onderschatten; mooie brochures laten drukken, bijvoorbeeld. In deze tijd is het waardevol om iets aan mensen te kunnen geven wat blijft; iets wat ze mee kunnen nemen en later terugvinden. Met print on demand heb je alle promotiematerialen meteen wanneer je ze nodig hebt.

Veel verschillende dingen komen kijken bij het succesvol marketen en branden van je webshop en/of bedrijf. Zolang je bij de kern van je bedrijf blijft en je je bedrijf op zoveel mogelijk manieren aan de man brengt, kom je er wel.